Jaki sposób płatności wybierają klienci?
Klienci są dziś czujni i wiedzą, jak mogą zabezpieczyć się przed ewentualną kradzieżą czy oszustwem. Do tego zależnie od ich wieku i warstwy społecznej z jakiej pochodzą, będą preferować różne sposoby płatności. Niekiedy od tego, co mają do wyboru na naszej stronie internetowej zależy, czy w ogóle dokonają przez nią zakupów. Koniecznie zwróć więc uwagę na to, czy zaspokajasz w tym zakresie potrzeby wszystkich.
Bardzo rzadko zdarza się, żeby jedna metoda płatności w sklepie wystarczyła. Nawet w przypadku lokali stacjonarnych mamy dwie do wyboru. W przypadku zakupów online nie ma mowy o płaceniu gotówką, chyba że zdecydujemy się na przesyłkę za pobraniem. Jednak nie oznacza to, że skoro wszyscy płacą za pomocą swojego konta bankowego, to tradycyjny przelew powinien wystarczyć. Wielu klientów ocenia dziś sklep po tym, czy jest w nim możliwość płacenia kartą. Taka transakcja zabezpiecza nas przed utratą środków na zawsze za sprawą oszustwa. Dlatego koniecznie dodaj taką opcję do swojego sklepu. Nie zapomnij też o płatności BLIKiem, który jest wygodny i szybki, i często wybierają go młodzi i zabiegani klienci. Zwróć też uwagę na to, czy klienci nie wolą płacić przez pośredników, takich jak PayPal. Możesz dodać taką opcję do swojego sklepu, choć zapewne nie będzie zbyt często używana, ze względu na pobieraną przy niej prowizję. Koniecznie metody płatności podporządkuj pod swoich klientów.