Jakie branże powinny mieć sklep stacjonarny?

Wbrew pozorom nie każdy wyjdzie lepiej, jeśli założy sklep internetowy. Czasami nasi klienci chcą mieć fizyczny dostęp do produktów przed zakupem, żeby sprawdzić ich jakość albo po prostu upewnić się, że to dokładnie to, czego potrzebują. Dlatego nie warto z góry zakładać, że sklep stacjonarny to rozwiązanie, które jest droższe, więc na pewno się nie sprawdzi. Koniecznie upewnij się, że nie potrzebują go twoi klienci.

Istota sklepu stacjonarnego

Niestety coraz większa ilość młodych przedsiębiorców podchodzi do prowadzenia swojego sklepu tak, jakby to klient miał problem, że w nim nie kupuje. Jednak mając sklep w galerii handlowej np. w Zabrzu lub innym wielkim mieście, mamy praktycznie klientów pod nosem. A ruch w galeriach się zwiększył, np. we wspomnianej już zabrzańskiej galerii, o czym więcej pod adresem ZabrzeInfo.pl.

Takie nastawienie, żeby nie zachęcać klientów, na pewno nie jest zbyt mądre, zwłaszcza na początku. To klient jest dla nas źródłem zarobku i musimy dbać o to, żeby zaspokoić jego potrzeby w pierwszej kolejności. Jeśli zajmujemy się jakąś branżą, w której klienci nie kupują niczego w ciemno, założenie sklepu internetowego może się okazać zupełnie nierentowne. Ważne jest przede wszystkim to, jak kupuje twój klient, a nie to, co jest dla Ciebie wygodniejszym rozwiązaniem w danej chwili.

Sklep online tak, a stacjonarny?

Branża, która powinna mieć swój sklep, to przede wszystkim branża odzieżowa. Jeśli chcesz sprzedawać ubrania albo buty dobrze jest mieć sklep stacjonarny. Dotyczy to zwłaszcza produktów dla dzieci, gdzie ważne jest przymierzenie przed zakupem. Często rozmiary różnią się od siebie zależnie do sklepu czy producenta, a nie chcemy zrazić do siebie klienta, tylko dlatego, że nasze rozmiary do niego nie pasują. Na takim rozwiązaniu może też skorzystać sklep, który jest przeznaczony dla lokalnej społeczności, na przekład z pamiątkami. Bez sensu jest go prowadzić online, kiedy największe obroty czekają na stoiskach.

Sprzedawanie używanych rzeczy to coraz częstszy sposób na biznes, jednak jest on trudny i wymaga od nas włożenia sporych nakładów pracy. Kiedy wystawiamy coś jako osoba fizyczna, bez działalności, to raczej nie ma z tym problemu, ale może się on pojawić, kiedy zaczynamy prowadzić na tej zasadzie działalność gospodarczą. Im bardziej skomplikowany sprzęt wtedy sprzedajemy, tym bardziej ostrożny może być kupujący. Jeśli nie potrafimy dokładnie opisać wad danego produktu, sklep stacjonarny może się okazać dla nas niezbędną inwestycją, żeby ktokolwiek w ogóle coś u nas kupił.